onsdag 10 juni 2009

Min farsa är häftigare än din farsa pt. 3

Äntligen når jag upp till en trilogi!

Jag och käre far har planerat att bestiga Kebnekaise och samtidigt besöka Sveriges enda glaciär, Tarfala. Det här innefattar en jävla massa spankulerande och farsan är inte den som, i likhet med de flesta gubbar i 50-årsåldern, motionerar eller över huvudtaget rör på sig i onödan. Jag menar, Malå är inte stort, men han kör ändå bil till jobbet. Lite orolig över hur bra han ska klara av den här strapatsen frågar jag följande:

Jag: Ska vi träna innan vi åker till Kebne?
Farsan: Hmm, jag kanske går till jobbet nån dag.

Optimist eller dum i huvudet, det bestämmer ni.

Fotnot: När jag tänker efter så har han mer erfarenhet av att gå långt med tung ryggsäck, i och med att hon gjort lumpen. Det var 30 år sen iofs. Vi får se vad som händer och jag rapporterar ev. hur allt gick på er favoritblogg Nej Fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar